Kötbullar

Zweedse meren

Na twee dagen achter elkaar aan de ekte, ekte kötbullar (dé Zweedse naam voor de alom bekende gehaktbal) te hebben gezeten, kan ik met een redelijke zekerheid zeggen dat ze echt wel lekker zijn en ze ook zeker de tocht naar Växjö (wat je overigens uitspreekt als Vegkreu, had ik kunnen weten) waard zijn. De tocht naar Växjö die trouwens al gewoon vrolijk geboekt is door Han en S die dus half oktober de campus over komen nemen en elk feestje hier op zijn kop komen zetten. Wat een flinke taak gaat zijn, want er zijn hier behoorlijk wat feestjes en behoorlijk wat Zweden die behoorlijk wat alcohol drinken en er een behoorlijk lekker zooitje van maken. Ik vind het prachtig.

Naast Zweden dwarrelen er ook een aardig zooitje ze Germanzzzzz rond en is er (zelfs met mijn lengte) niet te ontkomen aan alle Japanners/Chinezen/Koreanen. Daarnaast heb ik nu vrienden in Denemarken, Mexico, Amerika, Australië, Frankrijk, België, Griekenland en wordt er vanavond Italiaans gekookt door een kok uit de USA. Fantastic!

Verder was er gisteravond een feestje, is er vanavond een nóg mooier feestje en ga ik nu met ‘t vriendje van Ferry ff door de Zweedse bossen rennen.

2 thoughts on “Kötbullar

Leave a Reply

