Hej! (Zweeds voor hoi)

Wetende dat het op dit moment in Holland 28 graden is, er een dag met 30 graden op de planning staat en de pepernoten alweer in de winkels liggen, zou ik een klein moordje plegen voor een ticket terug. Wetende dat de mensen hier stuk voor stuk zo onwijs leuk en open zijn, koop ik na een paar uur op het strand te hebben meegepakt en m’n koffer vol kruidnoten te hebben gestopt toch ook wel weer dat enkeltje richting Växjö.

Image

Want hoe erg wennen en bizar het nog steeds is (als ik wakker word, vraag ik me nog steeds elke ochtend af welk leven ik ook alweer aan het leiden ben), het is ook leuk en ik wil het voor geen goud missen!

Ondertussen zijn ook de lessen begonnen, is m’n klas heel leuk (hoewel er natuurlijk niks kan tippen aan m’n acht man tellende CDM-klasje) en worden we overladen met opdrachten. Dat is namelijk wel een beetje een dingetje, dat huiswerk. De boeken zijn op zijn minst vier centimeter dik (en 40 à 50 euro) en per vijf weken wordt er één boek behandeld. Dat betekent dus zo’n 75 bladzijdes (en tien euro) per week. Daarnaast moet er per vijf weken een group paper geschreven worden met twee andere studenten en mag ik een filmpje kijken en deze heerlijk in twee à drie pagina’s gaan analyseren onder het mom van ‘What cultural issues do you face in this movie’ & ‘As a company manager, what would you learn from this movie to adapt to your business models’. Yes. Ik heb de komende weken in ieder geval iets te doen.

Image

Maar over naar belangrijkere zaken, want vandaag heb ik m’n fietsie gekocht en kan ik dus eeeeeeeeeeeeeeindelijk m’n Hollandse beentjes weer strekken en ronddraaien. De fiets kostte 950 SEK (wat ongeveer een eurootje of 100 is) en fietst als een pareltje alleen de remmen werken niet helemaal feilloos. Maar goed, ik heb wel een mandje, dus dat rem-probleempje is slechts een bijzaak.

Image

Voor een heel klein beetje meer beeld en foto’s kun je m’n Instagram bekijken!

2 thoughts on “Hej! (Zweeds voor hoi)

Leave a Reply

