Vrijdagochtend zeven uur

Oja, en vandaag was het geloof ik die ene dag in het jaar dat je al de ongelukjes waar je de hele dag tegenaan loopt, kunt afschuiven op het getalletje dertien? Heerlijk! In dat geval snap ik maar al te goed dat het boek waarvoor ik voor de vierde (ja, inderdaad, vierde) keer naar de bibliotheek ging om zeven uur (ja, inderdaad, in de ochtend) alwéér voor m’n neus weggekaapt was.

In Zweden heb je namelijk één of ander speciaal soort ras studenten dat de studieboeken expres en met heel erg veel opzet op een andere plank in de bibliotheek terugzet, zodat andere studenten die datzelfde boek net zo hard (en in mijn boekloze geval misschien wel harder) nodig hebben nergens kunnen vinden en dus niet kunnen lezen, maar zij als speciale, erg zeldzame en vooral bijzonder gierige studenten gelukkig wel. Ik hoop dat jullie stikken in alle kennis.

Maar ik moet zeggen; verder heb ik dat nummertje dertien weinig hoeven te gebruiken vandaag. Ik at een heel erg lekker broodje tijdens een erg gezellig fikaatje, werkte met m’n studiegenoot lekker door aan ons paper en heb weliswaar een pasta gekookt die ergens naar smaakte. En om dat zo te houden, kruip ik nu linea recta m’n onwijs veilige bed in en kom er in ieder geval niet voor zeven uur uit. Dikke doei!

2 thoughts on “Vrijdagochtend zeven uur

Leave a Reply

