Kompwelgoe. Schatje.

loesje

Alles komt altijd goed. Ik weet niet hoe god dat toch altijd maar weer voor elkaar weet te boksen (en welke god hier überhaupt het heft in handen heeft), maar uiteindelijk komt alles toch gewoon weer op z’n pootjes terecht.

Twee jaar geleden maakte ik me namelijk ontzettend druk om het feit dat ik een stage moest vinden en hoe ik dit dan allemaal wel niet moest gaan zitten doen en wat ik eigenlijk wilde doen en waar dan? Want Rotterdam is lekker dichtbij, maar Amsterdam is natuurlijk machtig mooi en ook wel stoer. Groot bedrijf, klein bedrijf of gewoon kappen met de opleiding en het hele stageverhaal van tafel schuiven? Ook altijd een optie natuurlijk.

Nu, twee jaar verder, ligt die stage alweer ver achter me (toch naar Amsterdam gegaan uiteindelijk, best wel stoer) en ben ik al weer bezig met afstuderen (vet volwassen klinkt dat trouwens). Heb helemaal een onderwerp en afstudeerbegeleider en ben begonnen aan m’n onderzoeksopzet, super officieel. En verschrikkelijk lastig en irritant, want ineens verwacht school dat je die 3,5 jaar daadwerkelijk dingen hebt geleerd en dat je die dan ook nog eens allemaal kan toepassen in de praktijk. Ammehoela zeg, die god mag heel wat uurtjes boksen om dit verhaal tot een goed einde te brengen als je het mij vraagt.

Weer in Amsterdam trouwens hè, die stage, echt, hoe stoer kun je zíjn.

Bron beeld: Loesje

Leave a Reply

