Tekstueel verwend

Ik vind taal wel grappig, en woorden enzo. En als dat hele tekstuele gebeuren dan ook nog eens een grappige invalshoek heeft kan je me helemaal wegdragen. Voorbeeldje? Het oer-Rotterdamsche tekstbureau Mwah. Ik weet eigenlijk niet wat die gasten precies de hele dag doen, of wat het verdienmodel van het bedrijfje an sich moet zijn, maar dat ze me rijkelijk verwennen op een tekstueel maniertje is één ding wat zeker is.

Want tekstueel verwennen, da’s dus wat ze doen. Beetje tekstje schrijven van max. tien woorden en daar dan een ansichtkaart van maken en af en toe een echte knaller afdrukken op een t-shirt of tas of sticker. Of complimentkaartje, want die hebben ze ook hoor. Krijg je een kaartje met een tekst als: ‘Mijn trots in de branding’ of ‘Ik vind je lekker in je vel zitten’ of ‘Met jou gaat het goed met mij’ of ‘Je maakt me af’ of ‘Het is hier zo druk vanwege jou’ of ‘Van jou word ik blijziend’. Daar word je toch warm van, van binnen? Echt hoor, Mwah kan me wegdragen.

(Jammer dat ze trouwens alleen een iPhone-app hebben. Kom ik als Samsunger toch weer even bedrogen uit ondanks al die complimenteuze tekstverwennerij)

Leave a Reply

