De maandag

Dat was ‘m dan hoor, de maandag waarop de halve wereld zich verzameld in een land waar iedereen elkaar voor de voeten loopt omdat er simpelweg gewoon geen plek is om ergens anders te lopen. Of we nog even een vloot belangrijke figuurtjes en hun onmisbare ondersteuning van nog eens tienmaal die vloot kunnen ontvangen? Tuurlijk jongens! Kom er bij! Geen probleem! Gooien we gewoon even onze randstad voor de helft op slot, puzzelen we er wat extra lange treintjes bij op het trajectje Den Haag – Amsterdam en geven we  heel werklustig Nederland de tip om thuis te werken. Moet passen joh. Gezellig.

En wonder boven wonder, inderdaad, past precies! Ik mentaal voorbereiden op een wifi-loze trein waarin ik de 50 minuten opgepropt door moet komen op het trapje omdat er precies nul zitplek voor m’n billen is, is m’n wagonnetje rustiger dan ooit tevoren, hebben m’n billen zelfs de beschikking over twee stoelen en kan ik zoveel wifi aftappen als ik wil zonder ook maar één keer te hoeven herverbinden. Ik ben in de treinhemel.

We kunnen hier lang of kort over zijn, maar wat mij betreft mag die Obama vaker met vijf helikopters op een pleintje dalen en de Wachtende Nacht komen bekijken. Kan heel werklustig Nederland lekker op z’n dooie akkertje een eitje bakken en deze met een vers geperst sinaasappelsapje in bed achterover tikken met de laptop op schoot (a.k.a. thuiswerken), kan ik tenminste zittend op twee stoelen ongestoord met de wifi spelen. Ja. Gezellig.

Leave a comment