Je lichaam in het stopcontact

Geloof het of niet, maar zo’n twee uur geleden lag ik nog volledig onder narcose op een yogamatje mezelf van de warrior pose balanserend naar de V-houding en omgedraaid terug naar de child pose te werken. En nu lig ik onder twee dekens in m’n bed zen te zijn. Echt waar.

Nou oké, heel eerlijk gezegd is dat wel een klein beetje overdreven, maar niet gelogen: yoga is relaxed. Hoewel ik aan het begin van de les m’n lachen niet kon houden toen ik op de een of andere miraculeuze wijze de achterkant van m’n tanden zou moeten voelen, rolde ik na een half uur soepel van de ene strijdhouding naar de andere. En ik vond het oprecht iets hebben. Iets grappigs, iets lekkers, iets bijzonders. Alsof m’n lichaam even in het stopcontact heeft gezeten en zichzelf volledig heeft opgeladen en soepel door het leven gaat. Ik ben zowaar gewoon oprecht een beetje rustig. Werelds!

En nu is het enkel nog een kwestie van wachten op de spierpijn van morgen. Gezellig joh, dat yoga.

2 thoughts on “Je lichaam in het stopcontact

    1. Haha, voor mij was het ook de eerste keer en ik was best wel sceptisch en aan het begin kon ik ook een paar keer m’n lachen maar moeilijk houden, maar zeker eens proberen! Is leuk! Goede voor op de bucketlist voor 2015 :)!

Leave a Reply

